Korisnicima Dinersa ovo se baš neće svidjeti. Agencije “utjeruju” dug već za jedan jedini neplaćeni račun

Korisnicima Dinersa ovo se baš neće svidjeti. Agencije “utjeruju” dug već za jedan jedini neplaćeni račun

Primijećeno je da korisnike Diners kartice, članove Erste Card Cluba, »već« nakon jednog neplaćenog računa, i to čak nevelikih iznosa, nazivaju agencije za naplatu dugova, te ispituju ljude zašto nisu platili taj jedan račun, koji je, dakle, u kašnjenju. Ranije to nije bila praksa, odnosno upravo se Diners isticao činjenicom da je »čekao« svoje korisnike kada bi se »spojila« dva računa, u smislu da bi se možda blokirala kartica za daljnju potrošnju, ali nikako nakon samo jednog računa u kašnjenju nije bila praksa da klijente nazivaju »utjerivači dugova«, pogotovo ne »vanjski«, koji ponekad i nemaju posve točne podatke o korisniku, nego i to pitaju i provjeravaju.

U Erste banku, odnosno njihovu sestrinsku tvrtku Erste Card Club poslali smo upit, zašto su postrožili naplatu na ovaj način, o kakvoj je točno novini u naplati riječ, te što time žele poručiti klijentima. Pitali smo ih i bilježe li porast neplaćanja općenito, pa se zato ide u ovom pravcu i prema ipak relativno urednim klijentima, te kako se sve to slaže s pravom na privatnost, GDPR-om, a kamoli odnosom tvrtka-klijent, ako se automatski upliće i treća strana. Doznaje Novi list

Etablirane tvrtke

Iz Erste Card Cluba odgovaraju kako »ECC u svom poslovanju, a vezano uz naplatu dospjelih potraživanja, već duže vrijeme surađuje s agencijama za naplatu potraživanja, a od travnja ove godine suradnja je intenzivirana i u području tzv. rane naplate«.

– Riječ je o renomiranim i etabliranim tvrtkama, članicama HUAN-a (Hrvatske udruge agencija za naplatu potraživanja), koje su dužne pridržavati se najviših komunikacijskih i profesionalnih standarda u poslovanju. Podaci o dospjelim potraživanjima se razmjenjuju svakodnevno i tvrtke s kojima ECC surađuje kontinuirano dobivaju najnovije podatke o dospjelim obavezama i uplatama korisnika, pa su i podaci koliko je god to moguće ažurni, potvrdili su u ECC-u, te se očigledno još i »podičili« ovom novinom. Budući da, kažu dalje, »ECC razmjenjuje podatke u DOR sustavu, a uskoro će započeti i s razmjenom u OSR sustavu, uredno podmirenje obveza od ranijih dana kašnjenja u interesu je korisnika kartica«.

Legitimni interes

– U skladu s time, suradnju s tvrtkama za naplatu potraživanja, odnosno podsjećanje korisnika na redovno plaćanje računa, i to što je ranije moguće, odnosno prije nego dug naraste, smatramo vrlo korisnim za potrošače i njihovu financijsku sliku. Važno je napomenuti da je dijeljenje podataka s trećom stranom na temelju ugovornog odnosa te u cilju ostvarenja legitimnog interesa dozvoljeno. Pritom i ta treća strana treba poštovati pravila o raspolaganju podacima.

Uz navedeno, agencije za naplatu pod nadzorom su regulatora u dijelu GDPR-a, te ECC s njima, kao i drugim vanjskim pružateljima usluga, razmjenjuje samo one informacije koje su im neophodne za obavljanje poslova koji su im povjereni, zaključuju u Erste Card Clubu.

A što da mi nakon svega ovoga zaključimo, nego da je članstvo u svakom klubu, pa valjda i u ovom – dobrovoljno.