Znanstvenici su otkrili rijetku mutaciju gena koja pomaže ljudima da ostanu mršavi, ima je svega jedan od 2500 ljudi!

Velika studija u kojoj je sudjelovalo 645.626 pojedinaca u SAD-u, Velikoj Britaniji i Meksiku otkrila je rijetku varijantu gena za koju se čini da nudi “značajnu zaštitu”, kako su to opisali znanstvenici, od debljanja.

Čini se da otprilike jedan od 2500 ljudi nosi posebnu mutaciju gena zvanog GPR75. Biti u ovoj rijetkoj skupini ljudi povezano je s manjom tjelesnom težinom i 54 posto nižim šansama za pretilost, javlja ScienceAlert.

Znanstveni rad temelji se na relativno novoj tehnici koja se naziva sekvenciranje cijelih egzona, a koja može pomoći pronaći mutacije u određenim genima i stoga otkriti njihove učinke.

Geni koji utječu na apetit

Pomoću ove metode znanstvenici su identificirali 16 gena koji su povezani i s mutacijama egzona i s tjelesnom masom osobe. Četiri gena već su pronađena u prethodnim studijama o povećanju tjelesne težine, a poznato je da utječu na apetit, što sugerira da su autori na dobrom putu.

Od svih mutacija, varijacije gena GPR75 imale su najveći učinak na indeks tjelesne mase osobe. Osobe koje nose mutacije u prosjeku su imale 5,3 kilograma manje.

Ranije su već druge studije identificirale određene ”gene za mršavost” kod ljudi koji sprječavaju miševe da se udebljaju.

Ipak, shvatiti je li ta veza uzročna ili samo slučajnost je težak posao, pogotovo jer ti geni vjerojatno rade zajedno s drugim genetskim i okolišnim čimbenicima kako bi utjecali na našu tjelesnu težinu. Prenosi RTL