INA: Nismo ovisni o ruskoj nafti, niti nas Mađarska opskrbljuje derivatima…

INA: Nismo ovisni o ruskoj nafti, niti nas Mađarska opskrbljuje derivatima…

INA se u utorak oglasila priopćenjem u kojem demantira navode koji su se pojavili u medijima o ovisnosti ove kompanije o ruskoj nafti, kao i navode da se opskrbljuje derivatima iz Mađarske.

Priopćenje INA-e prenosimo u nastavku u cijelosti:

“Zbog velikog interesa javnosti vezano uz temu opskrbe goriva te brojnih neprovjerenih i netočnih informacija koje se iznose u javnosti želimo istaknuti sljedeće činjenice.

Proizvodnjom u Rafineriji nafte Rijeka INA osigurava dovoljne količine benzina za potrebe domaćeg tržišta. Također, INA osigurava opskrbu dizela dijelom iz vlastite proizvodnje, a dijelom s mediteranskog tržišta te kompanija ne ovisi o ruskoj nafti. U 2021. INA je iz Mađarske uvezla samo 1,3 % derivata od ukupno prodanih količina derivata, a trend je sličan i u 2022. Istovremeno, INA je i izvezla u Mađarsku 0,7 % ukupno prodanih količina derivata u 2021. Dakle, INA se ne opskrbljuje derivatima iz Mađarske, kako se plasira u medijima proteklih dana od strane nekih analitičara, već uglavnom vlastitom proizvodnjom u rafineriji pridonosi stabilnosti opskrbe tržišta.

U skladu s navedenim potpuno je tržišno opravdano da se u određivanju cijena prate kretanja derivata na mediteranskom tržištu, uz kretanje cijena nafte Brent te odnos tečaja kune i dolara.

Rafinerija u Rijeci aktivna od ožujka

Nadalje, govori se o nužnom pokretanju Rafinerije nafte Rijeka, stoga ponovno ističemo, kao što smo to učestalo komunicirali u posljednjih nekoliko mjeseci, da Rafinerija nafte Rijeka kontinuirano prerađuje naftu od ožujka, kada je završio redoviti remont, i radi u maksimalnom kapacitetu.

Također ovim putem želimo ponovno istaknuti da sigurnost opskrbe tržišta gorivom nije ugrožena jer INA kontinuirano osigurava opskrbu svojih veleprodajnih i maloprodajnih kupaca. Isto tako moguće je da u danima prije promjena cijena na pojedinim lokacijama bude pojačana potražnja za naftnim derivatima koja znatno premašuje uobičajene potrebe, što stvara pritisak na logističke i transportne kapacitete. U takvim situacijama kompanija interventno, u skladu s logističkim kapacitetima, opskrbljuje kupce i maloprodajna mjesta svim vrstama goriva kako ne bi došlo do nestašice goriva na niti jednom maloprodajnom mjestu.”, prenosi N1