Renato Petek oštro napao Tomaševića: Uspoređujem javnu nabavu vozila za vrijeme Tomaševića i Bandića. Nema puno razlike u sadržaju natječaja…

Renato Petek oštro napao Tomaševića: Uspoređujem javnu nabavu vozila za vrijeme Tomaševića i Bandića. Nema puno razlike u sadržaju natječaja…

SDP-ov zastupnik u Zagrebačkoj skupštini Renato Petek u svojoj se facebook objavi obrušio na gradonačelnika Tomaševića zamjerajući mu javnu nabavu vozila, a na čemu je Tomašević i gradio svoju kampanju.

Objavu zastupnika Renata Peteka prenosimo u cijelosti,

“Full nelagodno!

Uspoređujem javnu nabavu vozila za vrijeme Tomaševića i Bandića. Nema puno razlike u sadržaju natječaja, što mi odmah stvara nelagodu i svrab kože, jer sam smatrao da su takvi javni pozivi iza nas, da bu sve takvo umrlo Bandićevom smrću i ukopom na zelenu površinu izvan groblja Mirogoj.

Model najma je isti. Broj vozila veći. Ugovor izdašniji. Pobjednik natječaja isti. A za Bandićeve ugovore je bilo rečeno da natječaj ‘smrdi iz aviona’ te da je takav model ‘nedopustiv i bezobrazan’ te da će se tome poslije izbora stati na kraj.

Stoga sam zatražio obrazloženje od gradonačelnika Tomaševića koji je obećao poslati mi analizu temeljem koji se odlučio s natječajem ala Bandić. Opet.

Razlika jest u tome što je sada ugovoreno više električnih i hibridnih vozila, a manje luksuznih vozila. A iz analize ćemo vidjeti što je ponukalo Tomaševića da ide dobro uhodanim Bandićevim stopama javne nabave.

U čemu vidim problem?

1. Gradonačelnik je predizborno obećao da Grad/Holding više nikada neće ugovarati vozila modelom preskupog dnevnog najma. Prije 16 mjeseci je kritizirao taj oblik najma vozila, a sada se odlučio za isti, iako je još prije nekoliko godina Državna revizija ustvrdila da se radi o ekonomski najmanje isplativom modelu nabavke vozila te neopravdanom trošku. Tomašević je tada ustvrdio da se radi o ‘neodgovornom trošenju javnog novca’ i ‘pogodovanju privatnim poduzećima’ te obećao da ‘će sve vrste ugovaranja vanjskih usluga koje su nepotrebne ili neefikasne ukinuti, posebno one koje je državna revizija označila kao takve’.

2. Tomašević je u ožujku 2021. uputio i kritiku kako tvrtka Viator iz Splita dobiva 90 posto natječaja u gradu u vrijeme zadnjeg Bandićeva mandata. Kod njega, za sada, imaju skor 100%.

3. Tomašević se poslije izbora pohvalio kako je srezao broj službenih vozila, sa 146 na 44. No novi ugovor sad obuhvaća najam čak 224 vozila u trajanju 24 mjeseca, ukupne vrijednosti 18 milijuna kuna. Kritizirani zadnji Bandićev ugovor je bio za 151 vozilo ukupne vrijednosti 4.5 milijun kuna.

Nelagoda je još veća!

Budući da su bili dovedeni u pitanje podaci koje sam iznio u objavi o najmu vozila od strane Grada Zagreba, evo dopune preciznim podacima i dokumentima koje je potpisao gradonačelnik Tomašević. Isprike svima što nisam odmah objavio sve detalje i dokumente. I Bandić mi je tvrdio da on ne gradi žičaru Sljeme, pa sam morao objaviti sve ugovore s njegovim potpisom kao odgovorne osobe.

Dakle, po modelu dnevnog najma Tomislav Tomašević je kao gradonačelnik potpisao Odluke o odabiru za ukupno 268 vozila ukupne vrijednosti ugovora 26,8 milijuna kuna s PDV-om.

Od toga, Grad Zagreb je naručio za Grupu Zagrebački Holding 218 vozila u vrijednosti 21.1 milijuna kuna s PDV-om na rok od 2 godine. U 14 od 15 grupa vozila nastupa i najviše bodova osvaja tvrtka Viator, a kao partneri im se pojavljuju Auto Hrvatska ili Auto Benussi Pula. Grad Zagreb je za potrebe Ureda naručio 50 vozila, a najbolju ponudu u iznosu 6.7 milijuna kuna daje Auto HRVATSKA uz ugovor u trajanju od 3 godine.

U tijeku je nabavka još 20 vozila za ZET, a procijenjena vrijednosti ugovora je 3 milijuna kuna s PDV-om.

Isprike gradonačelniku i svima što jučer nisam bio potpuno precizan sa svim podacima, brojevima vozila, ugovorima i cijenama (s PDV-om). Točno je navela glasnogovornica Ureda gradonačelnika da se tvrtka Viator nije javila za sva, već za 218, od ukupno 268 vozila.

Situacija je poslije svih detaljnih podataka još ozbiljnija. Ukupni iznos svih ugovora je još viši, a i broj vozila veći. Radi se o novcu građana koji razumiju da se radi o njihovu i našem novce, bez obzira isplaćuje li se iz ove ili one blagajne. Natječaje provodi Grad Zagreb, a sve Odluke o odabiru potpisuje gradonačelnik. Nije šija, nego vrat.

Podsjetio bih da je Tomašević prije nego je postao gradonačelnika problematizirao pobjede tvrtke Viator na natječajima gradonačelnika Bandića. “Osim eklatantnog primjera pogodovanja, ovdje je riječ i o neodgovornom trošenju javnog novca. Ovo su očito posljednji trzaji da se proguraju štetni ugovori i ugrabi što se može do promjene gradske vlasti. Drsko je i neodgovorno odluke koje Grad koštaju ovoliko novaca i obvezuju ga na iduće razdoblje donositi neposredno prije izbora, na neskriveno netransparentan način. Model upravljanja kojeg mi želimo uvesti predviđa novi, odgovoran stav prema javnom novcu, što između ostalog znači da ćemo sve vrste ugovaranja vanjskih usluga koje su nepotrebne ili neefikasne ukinuti, posebno one koje je državna revizija označila kao takve“, poručivao je Tomašević.

Sa znatiželjom očekujem analizu koju mi je obećao poslati gradonačelnik vezano uz isplativost modela dnevnog najma vozila u odnosu na leasinge i ostale opcije koji je Državna revizija ranije navela kao isplativije. Jednom će i Državna revizija dati ocjenu tih ugovora.

Također se nadam da će se za ukupno nabavljenih 40-tak električnih vozila uskoro riješiti pitanje punjenja istih, jer se djelatnici žale da nemaju osigurane priključne stanice, već moraju obilaziti grad kako bi napunili vozila koja koriste za rad, čime ispred zgrada gradskih ureda i ostalim mjestima diljem grada zauzimaju mjesta na punionicama građanima koji su ih koristili ranije.”, napisao je Petek